Dag 8 Kajaktour Bacalar en bezoek Fort Felipe in Bacalar

4 augustus 2019 - Bacalar, Mexico

We moesten er al om 5 uur uit om 6en bij onze begeleider te zijn om te gaan kajakken. 2 persons zee kajakken en lekker onder begeleiding van Gunner veel info over de regio gekregen en wildlife hier. Tussendoor even relaxen en duiken bij een privéstrand en duiker voor vissen en zeeslakken en kreeften. We kregen ook heerlijk lokaal fruit. Echt top geregeld en daarna moesten we met wat meer tegenwind richting startplaats terug. Lekker bijna 3.5 uur gekajakt. Het is nu pas 10 uur, maar het lijkt alsof we al een marathon erop hebben zitten. Vanmiddag naar het Fort wat diverse piratenschepen tot zinken heeft gebracht.

Lekker door Bacalar gewandeld Het was veel  te warm, maar we gingen daar naartoe om lekker te lunchen en naar om naar het Fort daar te kijken wat diverse Pirates of the Caribbean tot zinken heeft gebracht. Lunch was in een lokale gelegenheid en hadden spaghetti met heel veel garnalen voor Judith en mij en normale spaghetti voor de Kids. Met drinken waren we klaar voor rond de 500 MPS wat ongeveer 22 euro is, met 2 drankjes pp. Niet verkeerd. Daarna nog een lekker lokaal ijsje eten en dan even rondrijden in deze prachtige omgeving. Even een tukkie doen en dan klaar voor het avondeten op het Resort.  Morgenvroeg een privé boottocht naar pirate Bay met een mooie lagune en een grote cenote. Kijken of we de 7 kleuren kunnen herkennen in het water hier dan. Daarna zullen we gaan vertrekken naar Akumal waar we hopelijk nog zeeschildpadden kunnen gaan zien en nog lekker wat in de omgeving daar rond kunnen gaan kijken