Dag 13 Coba en Akumal bay

9 augustus 2019 - Akumal, Mexico

Vanmorgen eerst flink uitgeslapen, omdat we vannacht op waren gebleven om te kijken of we schildoadeieren uit zagen komen of dat ze eieren gingen leggen. Van dat laatste waren we meerdere keer getuige. Toen we weer fris en fruitig op pad gingen kozen we ervoor om nog naar een andere maya site te gaan nl. Cobe. Daar zijn we niet lang gebleven en gingen vanmiddag Sven, Daphne en Luc met een professionele snorkelaars en schildpadden specialist in de Akumal bay Snorkelen. Na 10 minuten was het al direct raak. Een grote groene schildpad die aan het grazen was. We konden er gewoon boven blijven hangen wel uitkijken en niet bewegen voordat hij boven was. We hebben 10 grazende en zwemmende groene schildpadden gezien. Van 70cm lang en van 1.40 lang.
Nu zitten we weer even op het strand om te kijken naar babyschildpadjes, maar we zien vooralsnog alleen schildpadden die eieren gaan leggen. Maar liefs 8 stuks. 1 kwam er bij ons op het stuk waar de strandstoelen staan onder een strandstoel vast te zitten. Met wat hulp weer bevrijdt. Topdag.